Сайт вчителя початкових класів Кухар Тетяни Василівни

Головна | Реєстрація | Вхід
П`ятниця, 20.06.2025, 12:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
українська мова [2]
математика [0]
Я і Україна [2]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 12
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » 2 клас » Я і Україна

Урок - презентація
[ Викачати з сервера (13.22 Mb) ] 19.02.2013, 23:27

Тема: Людина – частина живої природи.

 

Мета: Формувати в учнів уявлення про людину, як частину живої природи, про неповторність і особливість кожної людини. Встановити подібність і відмінність між людиною й твариною. Навчати учнів любити й поважати своїх батьків, піклуватися про них.

Обладнання: презентація – 24 слайди

 

                                                  Хід уроку

 

І. Організаційний момент. (СЛАЙД №2)

 • Вже дзвінок нам дав сигнал:

 працювати час настав!

 • Тож і ви часу не гайте,

 • Працювати починайте.

 • Щоб урок минув не марно,

 • Нам сидіти треба гарно.

 • Не крутитись на уроках,

 • Як папуга чи сорока.

Емоційна підготовка учнів до роботи на уроці ( слайд 3)

-Пропоную скласти рекламу нашого уроку. Продовжіть думку:

Ми будемо на уроці …( активні, працьовити, допитливі, уважні, чемні)

Урок буде …(цікавим, пошуковим, творчим, навчальним)

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень

Вчитель. Дні короткі і сумні,

І частіше йдуть дощі,

Сонце менше припікає,

І пташки вже не співають,

Я не можу бігти босий,

Бо надворі нині…

- За якими ознаками ви дізналися, що саме така пора року?

 - Щодня ми спостерігаємо за змінами, які відбуваються навколо нас і вчимося фіксувати їх у своїх календарях спостережень. Ось і сьогодні ми послухаємо відомості нашої класної метеослужби про погоду і відмітимо це у календарі спостережень.( слайд 5 – 6)

-А хто ще вчора ввечері міг передбачити, що сьогодні буде саме така погода? Які прикмети народного календаря вам допомогли це зробити?

1. Нічне небо безхмарне, з великою кількістю зірок – на холодну погоду.

2. Нічне небо захмарене - сподівайся дощу.

3. Якщо домашня птиця ховає дзьоб під крила, або стоїть на одній нозі – на негоду.

4. Кіт шкрябає підлогу – на вітер, дере стіну – на негоду, згорнувся у клубочок – на мороз.

- отже, щоб глибше зрозуміти навколишній світ, ми повинні за ним спостерігати.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.Мотивація навчальної діяльності

 -Послухайте вірш і скажіть, про що в ньому йдеться.

Хай живуть квіти, метелики, звірі.

Хай дарують нам птахи пісеньки щирі.

Хай сонечко лагідно для тебе сміється.

Хай радіє весь світ, що природою зветься.

-Про що цей вірш?

- Назвіть предмети живої та неживої природи

- Сьогодні я знову запрошую вас у цікавий світ природи.

Гра «Дешифрувальник» ( слайд 7)

- Якщо ви розмістите букви в порядку зростання чисел, то прочитаєте ключове слово нашого уроку.

-Дійсно, сьогодні на уроці піде мова про людину.

 

ІV. Оголошення теми та очікувальних навчальних результатів.

Постановка проблеми.

- Яке твердження, на вашу думку, правильне?

ЛЮДИНА – частина неживої природи

ЛЮДИНА – частина живої природи.

Учні піднімають сигнальні картки «Так», «Ні».

- Отже, об’єктом дослідження на уроці є людина як частина живої природи.( слайд 8)

-Тепер з’ясуємо завдання, які сьогодні стоять перед нами. Чого навчить кожного з нас цей урок? ( слайд 9)

А від вас я очікую

- ви будете чітко висловлювати свої думки;

- будете точно вкладатись в заданий час;

Дружно працюватиме в групах.

 

V. Надання необхідної інформації

1.Робота з тлумачним словником.

- Знайдіть і прочитайте тлумачення слова людина.

«Мозковий штурм»

_ Що ми знаємо про людину? ( слайд 10 - 13)

2. Розповідь учителя. Слайд 14

 - В історії людей відомий такий випадок про індійського хлопчика. Він смуглявий і чорноволосий, як більшість індусів. Його батьки рятувались від тигра і випадково хлопчик залишився у лісі. Але хлопчик не загинув. Його врятувала сім’я вовків. Вовчиця годувала хлопчика своїм молоком. Коли хлопчик підріс, вовки прийняли його в свою велику сім’ю. Цей випадок описаний у книзі Кіплінга «Мауглі». Мауглі, звичайно, не вмів говорити. Як ви думаєте, чому?

 - Тому що тварини не вміють говорити.

 - А від кого маленька дитина чує слова?

 - Від мама, тата, братика, сестрички.

 - Дитину з самого народження спочатку оточують рідні люди, тому що дитина народжується безпомічною. В кого є менші братики і сестрички, то ви помітили, що немовлята не вміють ходити, говорити. Мама і тато постійно турбуються про маленьких дітей. Коли дитина підросте, мама може йти працювати,але в цьому випадку діти йдуть до дитячого садочка, пізніше до школи. Після школи ви оберете собі спеціальність і буде вчитися надалі. Але і в цьому випадку батьки будуть турбуватися про вас. Тому, коли ви станете дорослими, я надіюсь, ви будете піклуватися про своїх самих найрідніших вам людей – своїх батьків.

  - Саме завдяки спілкуванню з іншими людьми дитина вчиться думати, розмовляти,працювати,оцінювати себе.

 

7. Фіхкультхвилинка Слайд №17

 Я намалюю зайчика для вас – раз. Роблять колові рухи руками над головою.

 Це у нього, бачите, голова – два. Руки кладуть на голову.

 Це у нього вуха догори – три. Піднімають руки вгору до вух.

 Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири. Повертають тулуб праворуч, ліворуч.

 Це очиці весело говорять – п’ять. Прикладають руки до очей.

 Ротик, зубки – хай моркву їсть –шість. Імітують жування моркви зайцем.

 Шубка тепла хутряна на нім – сім. Плещуть в долоні.

 Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім. Підскакують на місці.

 Ще навколо посаджу дерев я – дев’ять. Садять дерева, притоптують ямки.

 І хай сонце сяє з піднебесся – десять. Піднімаються на носках, руки вгору.

 

8. Робота над слайдом 18

 Дискусія «ЧИ Є ОДНАКОВІ ЛЮДИ?»

 На слайді фотографії двох  дітей – Каті і Владика(двоюрідні братик і сестричка).

 - Чим відрізняються діти?

 - Катя – дівчинка, Владик - хлопчик. У Владика волосся біляве, у Каті –чорняве. Очі у Владика – голубі, а в Катрусі – карі. Владик любить розв’язувати задачі, а Катя багато читає.

 - Всі діти і дорослі люди різні. На всій нашій планеті ЗЕМЛЯ тільки одна така Катя і тільки один такий Владик. Є люди дуже схожі, але вони обов’язково чимось відрізняються. Навіть коли народжуються близнюки, батьки знаходять між ними відмінність.

 - Отже ми можемо зробити висновок, що кожна людина неповторна і особлива. Слайд №19

 

9. Робота над слайдом20

 Людина – частина живої природи.

 - Чому так говорять? Раніше ми з вами вивчали, що потрібно для росту і розвитку рослин. Хто мені нагадає?

 - Для росту і розвитку рослин потрібні повітря, вода, мінеральні солі, тепло, сонячне світло.

 - А для людини, що потрібно?

 - Повітря, вода, їжа, житло.

 - Відомо, що без їжі людина може прожити тиждень, без води – 2-3 дні, а без повітря 2-3 хвилини. Повітря і вода, звичайно, належать до неживої природи, тому ми можемо зробити висновок, що життя людей залежить від неживої і живої природи. Але людина – частина живої природи, вона досягла найбільшого розвитку і, навіть, може змінювати природу. Дуже в багатьох випадках люди знищують навколишнє середовище: вирубують ліси, забруднюють річки, в повітря викидають багато шкідливих речовин. Людина іноді забуває, що вона частинка природи і, завдаючи болю природі, вона в першу чергу завдає болю собі. Слайд№21

-А що насправді повині робити люди? ( слайд 22)

 

VІ. Засвоєння  матеріалу.

-Знайдіть серед букв ознаки живої природи, підкресліть їх. Чи є ці онаки у людини? Доведіть свою думку.

- Виберіть серед запропонованих слів тільки ті, які вказують на відмінні ознаки між людиною і твариною.

- Виберіть кожен собі роль: сонце, повітря, вода, тварини, рослини, людина. Подайте руку «людині» і скажіть, що ви даруєте їй.

-Чи може, на вашу, думку, людина прожити без природи?

Узагальнення знань

Вправа «Незакінчене речення»

Людина належить до живої природи тому що…

Гра «Вгадай за описом однокласника».

 

Тест – пастка

-         Виберіть правильні відповіді

1.     Людині для життя необхідні:

А)повітря, вода, їжа, тепло;

Б) цукерки, морозиво, торт;

В) іграшки, комп’ютер, телевізор.

2. Природі має право шкодити:

А) лише моя сім’я та друзі;

Б) тільки я;

В) ніхто.

Людина відрізняється від тварини тим, що:

А) бігає, росте, дихає;

Б) відпочиває, співає, спить;

В) говорить, думає, працює.

 

VІІ. Підсумок уроку.

Вправа «Сходинки самооцінки»

- протягом уроку ви гарно працювали. Багато учнів зібрали «успіх», багато « знання». Спробуйте визначити, наскільки важливим був ваш внесок у досягненні мети нашого уроку та знайдіть собі відповідне місце на наших сходинках ( слайд  23)

 

 

 

 - Закінчити наш урок я хочу словами Василя Симоненка Слайд №24

 

 Ти знаєш, що ти — людина?

 Ти знаєш про це чи ні?

 Усмішка твоя єдина,

 Мука твоя — єдина,

 Очі твої — одні.

 Василь Симоненко

 — Про кого цей вірш?

 - Про людину. Кожна людина особлива.

 - Що,вам сьогодні сподобалось на уроці?

 

 Дом. завдання підручник – стр.38-40, зошит – стр. 17.

 

2 клас

Урок - презентаці "Людина - частина живої природи"

Категорія: Я і Україна | Додав: Таня
Переглядів: 2969 | Завантажень: 157 | Рейтинг: 1.1/10
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025 | Безкоштовний хостинг uCoz