Свято 8 Березня
Сценарій свята для учнів початкових класів
Мета: Розширити уявлення учнів про свято. Розвивати вміння
вітати близьких людей, робити їм приємні сюрпризи, з повагою ставитись до жінок
і дівчаток. Виховувати доброзичливість, увагу, любов до людей.
У святі беруть участь всі діти класу. Учні виготовляють
штучні квіти, щоб прикрасити зал, різнокольорові сердечка, малюють малюнки про
маму, бабусь та дівчаток а також про весну. Створюють букетики і різні
подаруночки своїми руками, добирають прислів’я про маму, які записують на
листівках, щоб на святі їх подарувати.
Лине легка музика. На сцену вибігають хлопчики і дівчатка,
одягнуті в курточки, розхристані, з шапками в руках і починають розмову.
1 хлопчик. Ой як здорово сьогодні! День такий сонячний,
веселий.
2 хлопчик. Справді здорово і так гарно на душі! Це, мабуть,
тому, що скоро свято 8 березня!
1 дівчинка. Так, гарне свято! Я так люблю свята... Тоді так
весело, приємно, людей знайомих, родичів можна побачити, поспілкуватися з ними.
До нас і бабуся приїде, я так скучив за нею...
3 хлопчик. А ви мені скажіть, що то за свято, саме 8
березня? І чого раптом його всі святкують з таким піднесенням?
2 дівчинка. От чудний! Ти що не знаєш, чи прикидаєшся?
3 хлопчик. Знати, то знаю, нам розказувала вчителька про
нього. Я питаю, чого його всі святкують з таким піднесенням, ніби інших свят не
було.
3 дівчинка. А я тобі зараз покажу, чого таке піднесення
викликає це свято у людських серцях. Ну, готовий?
3 хлопчик. Ну, давай, доказуй, що хотіла, я готовий
повірити...
3 дівчинка. Ну, тоді закрий очі і вдихни повітря на повні
груди. Всі давайте це зробимо. Чуєте яке повітря? Таке ароматне, що його просто
пити можна.
Всі діти. А й сравді. Дивовижно!
1 хлопчик. І що це означає?
2 хлопчик. А це означає, що до нас іде весна!
1 дівчинка. А й справді. Іде.
Весна. І хоч ще холодно, але вигляне сонечко і хочеться
зняти з себе одяг, так весело стає.
2 дівчинка. Так-так, уже і в сніжки гратися зовсім не
хочеться і на лижах кататися не тягне.
3 хлопчик. А я свої ковзани вже в комірку закинув, бо
кататися і не кортить.
2 дівчинка. Весни хочеться, тепла. І нащо та зима?
2 хлопчик. Ой, справді, вона так набридла... Довга, холодна,
сіра... Не встигне день розвиднітися, а вже ніч суне...
3 хлопчик. Інша справа вже зараз. І день довший, і сонечко
частіше сміється, а від того на душі світлішає.
3 дівчинка. Тепер зрозумів, що то за свято 8 березня? Це
свято весни, пробудження природи, а від того в людей таке піднесення, радість,
що накінець прийде тепло, оживе природа, розквітнуть квіти, птахи повернуться з
вирію. Всім зразу стає весело і радісно.
3 хлопчик. Отже, це свято весни! Тепер зрозуміло, чого на
душі так світло. Бо більше сонця у природі, більше тепла і від цього — душа
співає! Це правильне свято.
1 хлопчик. А давайте пограємось! Може у квача?
2 дівчинка. Можна і в квача, а можна і в іншу гру. Сьогодні
такий день гарний...
2 хлопчик. А в довгу лозу не хочете? Пострибаємо ось тут на
горбочку один через одного, у спритності позмагаємось...
1 дівчинка. Краще давайте в довгу лозу! Ставайте всі один за
одним. А останній хай перестрибує усіх і стає попереду, ну вперед!
Діти граються. Звучить раптом різка музика і перериває гру.
На сцену вибігає зима одягнена в біле плаття, на якому нашиті сірі плями, вона
махає сірою хусткою і кружиться по сцені. Діти злякано замовкають і дивляться.
Зима.
Що злякалися? Я бачу!
Зараз все переіначу!
Снігом все довкіл
покрию
І на вас нашлю завію!
Зима кружляє, снігом усе посипає. Дітям холодно. Вони
вдягають шапки, застібають курточки, тупають ногами, імітують холод.
Зима.
А то глянь, весна їм
треба
Й голубе безхмарне
небо.
Вже мене не поважають.
Так весну свою
чекають.
А зі мною вам погано?
Я ж була для вас
жадана.
Так мене усі чекали,
Снігу-льоду
виглядали.
В сніжки
гралися-змагались,
На санках з гори
спускались.
Я ж вас снігом
розважала,
Льодом ріки укривала.
Як мела колись порошу,
То тоді була хороша?
А тепер поглянь на
них!
Я не треба їм для
втіх!
Ще яке вам треба
диво?
Як це все
несправедливо!
Діти отямлюються і підходять ближче до Зими.
1 хлопчик.
Ну, не злися ти на
нас.
Для весни приходить
час.
Все в природі справедливо.
Ти була для нас, як
диво.
1 дівчинка.
Ти усіх нас
звеселяла,
Снігом землю
покривала.
Розсипала іній всюди
Й дивувалися всі
люди.
2 хлопчик.
Взимку всі дерева
спали
І поля відпочивали.
Ти хорошою була.
Але хочеться тепла.
2 дівчинка.
Ти нам радість
дарувала,
Снігом-льодом
дивувала.
Вся світилася для
нас,
Та скінчивсь зимовий
час.
3 хлопчик.
Тож не злись на нас,
не треба,
Нам би сонця! Нам би
неба!
Ми за ним засумували.
Нащо сніжні нам
завали?
3 дівчинка.
То ж не злися ти на
нас.
Для весни вже справді
час!
Сонце треба молоде...
Гляньте, хто це там
іде?
Лине ніжна музика. На сцену виходить весна, навколо неї
діти-квіти, метелики. Весна одягнена в зелене вбрання, усипане квіточками, на
голові віночок з квітів і в руках кошичок з квітами, діти-квіти — у костюмах
весняних квітів.
Зима.
Хто така? Чого
прийшла?
Чи нечиста принесла?
На гостей я не чекаю
—
Все снігами замітаю.
То ж дороги і стежини
Недоступні для
людини.
Весна.
Не людина я — весна,
Гарна, сонячна, ясна.
І мені доріг не
треба,
Я прилинула із неба.
Де залишила свій
слід,
Там розтанув сніг і
лід.
Там земелька
відігрілась
Й диво-квітка
народилась.
Там, де другий мій
слідок —
Вже побіг дзвінкий
струмок.
То ж не злися вже,
Зима,
В тебе силоньки нема.
Все в природі
справедливо.
А весна — це справжнє
диво.
І не треба сумувати —
Ти іди відпочивати.
Бачиш, люба, в чому
річ,
Стала вже коротша
ніч,
День подовшав,
засвітився
І від сонечка
зігрівся.
То ж природа оживає,
Все живе весни чекає.
Сонечка, тепла і
світла,
Щоб земля уся
розквітла.
Людям треба ж
небагато,
Лиш тепло, любов і
свято.
Подаруй і ти тепло,
Щоб від серця
відлягло.
І на північ йди до
хати.
Будеш там
відпочивати.
І вестимеш часу лік,
Щоб прийти на другий
рік.
Ну, а я іду з
квітками,
З гарним настроєм, з
піснями.
Нащо нам твої пороші?
Квіти ось які хороші.
Ще й метелики літають
Та довкілля
прикрашають.
Тепло сонце пригріває
—
Вся природа оживає!
Танок весни, квітів та метеликів
Ой весна-весна гарна
і ясна,
Ти до нас ідеш і
тепло несеш.
Весело в ярки потекли
струмки.
Криги попливли, квіти
зацвіли.
Ой весна-красна,
ніжна запашна,
Ти до нас ідеш,
радість всім несеш.
Ожива земля, луки і
поля.
І пташкам до нас вже
летіти час.
Славимо весну ніжну і
ясну,
Розмаїтий цвіт і
пташок приліт.
Щоб було тепло, щоб
усе цвіло.
І щоб в добрий час
казка йшла до нас.
Виконується танець.
Зима в роздумах, зажурена, спостерігає за танком Весни,
Квітів і Метеликів. Діти всі підбігають до Весни, оточують її і починають пісню
про весну. Зима стоїть в стороні.
Весна.
Діти, що ж ми
наробили?
Зиму так ото лишили.
Ось стоїть вона
саменька,
Згорблена уся,
сивенька.
А була ж така —
царівна,
Білосніжна, гарна,
дивна.
Дивовижна королева!
Срібна казка
кришталева!
Це не можна так
лишати.
Треба Зиму
проводжати.
Щоб вона, як прийде
час,
Повернулася до нас.
Лине музика. Діти і Весна підбігають до Зими, буруть її за
руки і проводжають зі сцени. Самі теж ідуть з нею. На сцену вибігають інші
діти, кличуть Весну, щоб вона повернулася.
Діти. Повернись весна до нас! Повернись!
Весна повертається, діти з нею водять танок, а тоді вона
сідає на стілець, а діти спочатку навколо неї водять танок, потім для неї
читають вірші.
Виконується танець.
1 Учень.
Весна в усі щілинки рветься,
У вікна, в двері, у
шпарки.
І сонце лагідно
сміється,
Тепло дарує залюбки.
Синичка радісно
злітає,
Ведмідь прокинувся
від сну.
Хто як уміє, так
співає,
І прославляє тим
весну.
2 Учень.
Синіє березневий
ранок,
Сніги чорніють за
селом.
Весна прийшла до нас
на ганок
І сіє квіти під
вікном.
А вдень, як сонце
засвітилось,
Зима і зовсім утекла.
А крига берега
пустилась
І попливла, і
попливла...
3 Учень.
Струмки з горбочків
задзвеніли,
І білий світ весь
задзвенів.
Поля всі враз зазеленіли
І ріки вийшли з
берегів.
Полощуть верби в
водах віти,
Вербові котики
цвітуть.
І визирнули перші
квіти,
А квіти радість всім
несуть.
4 Учень.
Весна прийшла струнка
і гожа,
В природі стільки вже
пісень!
І на весну — матуся
схожа,
Бо розвидняє діткам
день.
Вона встає і світ
співає,
І музика враз ожива.
Матуся діток
пригортає,
Говорить ніжні їм
слова.
У школу діток
проводжає
І пестить, і голубить
їх.
У хаті цілий день
лунає
Дитяча пісня, ніжний
сміх.
5 Учень.
То ж навесні і в мами
свято,
Бо мама, як сама
весна.
То ж свята можна
об’єднати —
Весна і мамочка ясна.
А ще бабусю привітати
Ми хочемо у світлий
день.
І для жінок цих
заспівати
Ясних і радісних
пісень.
Звучить пісня.
Весна.
Я рада, що мене
чекали
У березневий світлий
день
І стільки віршів
прочитали,
Чарівних вивчили
пісень.
Спасибі, хлопчики й
дівчата.
Але до праці час іти.
Роботи в мене так
багато...
А час потрібно
берегти.
Бо каже мудрий український народ, що весняний день — рік
годує. Усе, що я напрацювала, що засіяла людська рука й зібрала — зима
чистенько геть усе попід’їдала. Напівпорожні засіки, льохи та комори. Пора всім
за роботу братися. Ото відбудуть люди це весняне свято, та й вийдуть в поле до
роботи. А зараз святкуйте, добрі люди, веселіться і радійте весняному теплому
дню.
Діти проводжають Весну зі сцени і виходять з нею разом. А на
сцену піднімаються хлопчики і ведуть між собою розмову.
Перший. Ну, хлопці, розказуйте, хто які подарунки підготував
на свято. Бо ж треба було для мами зробити подарунок, для бабусі, для сестрички
і... і для дівчинки, для подружки. 8 березня — це особливий день! Свято весни і
всіх жінок.
Другий. Ну, чому для всіх треба подарунки дарувати? Можна
тільки для мами...
Третій. І для бабусі, тому що вона мама твоєї мами, тобто
двічі мама, бо мама твоя тебе народила, а твою маму народила її мама, ну, твоя
бабуся...
Другий. Ну, ти мене зовсім заплутав... Хоча ... Твоя правда.
Без бабусі не було б моєї мами, а без моєї мами не було б і мене. Значить
бабусі подарунок обов’язково треба, а до того я ж її так люблю!
Перший. І сестричці, бо вона виросте і теж стане жінкою і
мамою для якогось малесенького хлопчика чи дівчинки.
Четвертий. Ага, правильно. Треба всім жінкам дорогим і
рідним дарувати у цей день подарунки. Це, по-перше, дуже приємно, а ще цікаво.
Тому що треба добре подумати, що кому подарувати, побігати по магазинах та
вибрати або самому виготовити... Це, я вам скажу, не так уже й легко. І як
тільки мама встигає по тих магазинах та ще й усе по дому зробити? Правду каже
мій тато, що жінка — це загадка! А, по-друге, ти сам стаєш ніби доросліший,
поважний, тобто відчуваєш себе чоловіком — мужчиною. Правда?
П’ятий. Ага. Бо в цей день на тебе і дивляться всі жінки, як
на дорослого чоловіка. Мама мріє, що з її сина виросте справжній добрий і
мужній чоловік, захисник, чудова людина, сім’янин... Так вона мені і сама
казала...
Перший. І взагалі, я вам скажу, мені дуже подобається
дарувати подарунки, тоді так приємно на душі. Так здорово!
Другий. А мені подобається щось майструвати, щоб потім це
подарувати і обрадувати всіх. Це радісно і чудово.
Третій. То коліться, хлопці, що хто приготував. Я,
наприклад, для мами зробив саморобку у вигляді тарілочки, для бабусі пошив
подушечку для голок, для сестрички намалював весну-красну, а для дівчинки, з
якою сиджу за однією партою, купив бантики і ще до того всім своїм жінкам і
дівчатам купив весняні квіти.
П’ятий. І гроші ж у мамочки випросив, щоб усе це купити? От
хороший син!
Третій. А от і ні! Я гроші мав свої. Я колядувати ходив і
заробив, то ж у мами не просив. Я їх зберігав і не тратив. Тому й зміг купити
перші квіти для них. Ось так! А ти?
П’ятий. Я теж мав свої гроші, заробив, бо сусідові машину
мив кілька разів. І на них я купив усім подарунки та квіти. А ще я всім написав
гарні побажання на листівках.
Четвертий. А що написав на листівках? Мабуть, своїй подружці
написав люблю, люблю, люблю...
П’ятий. Чого ти насміхаєшся? Любов — це прекрасне почуття,
підростеш і сам влюбишся, тоді побачиш. А подружці я написав хороші побажання,
але не прочитаю, бо це — тільки для неї!
Перший. А що купив дівчинці?
П’ятий. Гарну розмальовку, тому що вона дуже любить малювати
і в неї це чудово виходить. Я думаю, що це їй сподобається.
Другий. А про вчительку свою ви не забули?
Третій. Звичайно, не забули. Вчителька усім нам як друга
мама, то ж їй наші найкращі побажання, найперші квіти, наші посмішки і пісня,
яку зараз виконають усі діти.
Звучить пісня.
Учень. А зараз ми прочитаємо для любих наших мам і бабусь,
для вчителів, для дорогих жінок і дівчаток вірші та побажання, заспіваємо
пісні.
Учениця. Дорогі наші мами, бабусі, вчителі, сестрички і
подружки, вітаємо всіх зі святом 8 березня, святом весни і пробудження природи.
Учениця. Зичимо міцного здоров’я з роси і води, світлої
земної радості, справжнього людського щастя, успіхів в усьому!
Учень.
А учителька наша на
сонечко схожа,
Її усмішка гріє
серця.
Вона гарна, весела,
красива, пригожа,
Справедлива завжди до
кінця.
Ще й любов’ю своєю
усіх зігріває,
Кожен день щось
новеньке навчить.
І виховує нас, й
доброті нас навчає,
Щоб у світі великому
жить.
Учениця.
Вона кожному з нас
приділяє увагу,
Неба прагне усім
прихилить.
В нас виховує
щирість, сміливість, відвагу,
Щоб на світі уміли ми
жить.
І як мама рідненька
за нас вболіває,
Щоб усі ми хороші
були.
Учнів класу у дружбі
сердечній єднає,
Щоб у мирі, в любові
росли.
Вчительці діти дарують квіти.
Учень.
Матусю рідненька
найкраща у світі,
Про всіх нас
турбуєшся ти.
Щоб всі ми були і
одягнені, й ситі,
І легко було нам
рости.
Щоб труднощі вміли в
житті подолати,
І добрими стали
людьми.
Та світ наш великий
могли пізнавати
І мудрими виросли ми.
Спасибі тобі за вселенську
турботу,
За кожну секунду
життя.
За ночі без сну та за
думи й скорботу,
За те, що ведеш в
майбуття.
Учениця.
Моя матуся схожа на
весну,
Красива, наче сонце
світанкове.
Люблю я усмішку
веселу і ясну
І кожне слово щире й
загадкове.
Та ніжну ласку, що у
тих словах,
І дотик рук,
обійми-поцілунки.
Та доброту, що
ллється у піснях.
Усе це — долі щедрі
подарунки.
Діти мамам вручають букетики весняних квітів, виконують
пісню про маму.
Звучить пісня про маму.
Учень.
За бабусю замовити
хочу словечко,
Доброта в ній — не
має меж.
Добре й щире в бабусі
моєї сердечко
І душа в неї світла
теж.
Вона внукам дарує
сердечність і ласку,
Її щедрість не знає
кінця!
Вона завжди розкаже
легенду чи казку
І любов’ю зігріє
серця.
Учениця.
Подарує онукам
загадку і диво,
Зніме зірку гарячу з
небес.
Щоб ішли по життю її
внуки щасливо
Й мали сонця побільше
й чудес.
Щоб росли всі хороші,
здорові, щасливі
Та усміхнені завжди
були.
Працьовиті та мудрі,
веселі й вродливі
Всі на білому світі
жили.
Діти бабусям вручають перші весняні квіти.
Звучить пісня про бабусю.
Учень.
І про сестричку хочу
я сказати
Хороше слово, бо вона
моя
Найкраща подруга і
нас не роз’єднати,
Вона, я, мама й тато
— це сім’я.
Сестричка допоможе й
приголубить.
Ми з нею разом ходимо
кругом.
Вона хороша й дуже
мене любить
І нам приємно бути
вдвох обом.
Учень. А про свою сестричку я хочу прочитати вірш Грицька
Бойка, який так і називається «Сестричка».
Грицько Бойко. «Сестричка»
Ростом невеличка
І швидка-швиденька —
Це моя сестричка,
Ще вона маленька.
Та як всі дівчатка
Все вона з нитками —
Учиться в’язати
У своєї мами.
Вчора здивувала
Всіх моя сестричка.
Братику зв’язала
Білі рукавички.
Гарні, невеличкі,
Теплі та м’якенькі...
От вам і сестричка,
Ось вам і маленька!
Учень. А зараз ми для вас прочитаємо ще кілька веселинок...
Грицько Бойко. «Не знала»
Пита бабуся у онуки:
— Чи ти помила добре
руки?
— Аякже, — Милочка в
одвіт,-
Помила з милом, так,
як слід!
— А де? — Бабуся знов
питає,
Води ж у хаті в нас
немає...
— Немає? —
здивувалась Мила.
А я не знала і
помила!
Учениця.
Грицько Бойко. «Ніколи не пізно»
— Чого ти так пізно
прийшов на урок? —
Учитель питається
грізно.
А учень до парти
прискорює крок.
— Учитись ніколи не
пізно!
Учениця.
Грицько Бойко. «Хто чим хвалиться»
— Починаю я завжди
першим перекличку!
— А я першим на труді
вистругав поличку!
— А я першим весь
урок руку піднімаю!
— А я... першим на
дзвінок з класу вибігаю!!!
Звучить пісня.
Учень. Дорогі мами, бабусі, вчителі, сестрички і подружки!
Вітаємо вас зі святом весни!
Бажаємо усім вам щиро
Тепла, здоров’я,
щастя, миру!
І світла, радості
щодень
Та щирих слів, нових
пісень!
|